Dremel 8240 - 5/65 Platinum Editie - Inclusief 2 x 12 V (2.0 Ah) Li-Ion accu, Oplader en 65 accessoires, 5 hulpstukken en een luxueuze aluminium koffer - Reviews

• Best Reviewed aug 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel 8240 - 5/65 Platinum Editie - Inclusief 2 x 12 V (2.0 Ah) Li-Ion accu, Oplader en 65 accessoires, 5 hulpstukken en een luxueuze aluminium koffer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MitchelvdB 27-08-2024

De Dremel 8240 doet wat je verwacht wat hij moet doen. Het is een hoogtoerige roterende multitool waar je in dit geval veel accessoires bij krijgt voor veel verschillende taken van slijpen tot boren tot schuren(van randjes). Dat er twee accu's in dit pakket zitten is handig, ik gebruik hem niet dermate lang dat ik ze allebei constant nodig heb maar als je bezig bent en eentje valt leeg hoef je niet te stoppen en te wachten tot hij weer voldoende is opgeladen maar pak je de andere accu.

De meegeleverde koffer is handig, de bouwkwaliteit van de koffer is niet super maar de bouwkwaliteit van het gereedschap is belangrijker (lade klemt redelijk vaak). Zeker bij een apparaat zoals de Dremel waarbij je accessoires heel klein zijn en makkelijk kwijt raken is het handig dat je alles bij elkaar hebt in een koffer.

Je kan het toerental instellen tussen de 5k en 35k toeren voor alles van hout tot metaalbewerking, het apparaat is sterk genoeg voor de meeste klussen en heb niet het gevoel dat ik de bedrade versie nodig heb.

Pluspunten

• Mooie set
  • Dremel werkt goed

Minpunten

• bouwkwaliteit opbergdoos

AlexRe 23-08-2024
Aanvankelijk was ik onder de indruk van dit toestel. Het komt met veel accessoires, handige tools en met 2 accu’s waardoor je lang kan doorwerken. Het toestel kan voor veel verschillende doeleinden worden gebruikt, schuren, zagen, polijsten, graveren.. noem maar op en het kan het. Je bent ook direct vertrokken met de vele accessoires en moet niet nodeloos nog eens naar de winkel om verschillende opzetstukken te kopen. Er waren een paar kleine ergernissen die me verhinderd hebben om het de volle 5 sterren te geven. De handleiding is voor mij te onduidelijk waardoor ik veel op youtube heb moeten opzoeken. De zaagbladen zijn cirkelvormig waardoor het moeilijk is om dik materiaal door te zagen. Hiervoor heb je dan weer een oscillerende multitool nodig wat wel zonde is aangezien je reeds een “multitool” hebt aangekocht. Voor fijne klussen is dit toestel top maar het mist toch wat functies om andere toestellen te vervangen.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • 2 accu's
  • Stevig en kwalitatief

Minpunten

• Handleiding kon duidelijker
  • Voor fijnere/specifieke klussen

c***********@H********** 20-08-2024
Ik heb onlangs een Dremel aangeschaft die in een luxe doos wordt geleverd, en hoewel dat er op het eerste gezicht indrukwekkend uitziet, zijn er toch een paar dingen die me minder enthousiast maken. Ja, het apparaat ziet er prima uit en doet wat hij moet doen, maar ik had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht gezien de chique presentatie. De doos is bijvoorbeeld onnodig groot en de vakjes zijn niet heel logisch.

Wat wel een groot pluspunt is, is dat hij lekker in de hand ligt, vooral omdat ik vrij grote handen heb. Hij voelt solide aan tijdens het gebruik, wat fijn is als je wat langer bezig bent. Ook is het fijn dat er meerdere accu's bij geleverd worden, zo hoef je nooit te stoppen met werken. Toch kan ik niet zeggen dat hij me compleet heeft weggeblazen. Hij is zeker functioneel en ziet er netjes uit, maar het is ook weer niet zo dat ik er lyrisch van word.

Al met al doet hij z’n werk, maar voor mij persoonlijk had het allemaal wel wat spannender gemogen.

c*******@p************** 14-08-2024
Dit apparaat wordt geleverd in een degelijk koffertje met enorm veel hulpstukken, voor mij niet allemaal even bruikbaar maar wellicht komen ze nog van pas. De drempel voelt solide en doet wat hij moet doen, hij is krachtig genoeg. Het verwisselen van de opzetstukjes vond ik wat lastig gaan. Daarnaast is hij wat aan de grote en zware kant voor fijn precisie werk.